Głównym celem nauczania jest przygotowanie słuchaczy do aktywnego i swobodnego posługiwania się językiem obcym w życiu zawodowym i prywatnym. Nauczanie prowadzone jest metodą Komunikatywną, a w przypadku języka angielskiego również DIRECT METHOD FOR ENGLISH.
sprawdź harmonogram i cenę kursu DIRECT
Nauczanie oparte na metodzie komunikatywnej oznacza, że kładziemy szczególny nacisk na rozwijanie umiejętności swobodnego posługiwania się językiem obcym w różnorodnych sytuacjach życiowych.
Metoda komunikatywna skupia się na potrzebach uczniów. Jej głównym celem jest rozwijanie kompetencji komunikatywnej, dlatego też zajęcia często przyjmują formę: pracy w parach lub grupach wymagającej negocjacji i kooperacji między uczniami; zadań wymagających płynności mówienia, odgrywania ról, podczas których uczniowie ćwiczą i rozwijają funkcje językowe.
Nauczyciel ma za zadanie stworzyć jak najwięcej sytuacji do porozumiewania się. Stąd na naszych lekcjach różnorodność dialogów, dyskusje prowadzone w parach i małych grupach, scenki sytuacyjne, elementy dramy, gry i zabawy. Ćwiczenia lekcyjne są tak zaprojektowane, by odzwierciedlały autentyczną komunikację. Lekcje pulsują życiem, praktycznymi przykładami codziennych zastosowań języka, sytuacjami w których nieodzowne stają się konkretne słowa i zwroty, stosowane bez zbędnego namysłu. Zadaniem nauczyciela jest przekonać, że używanie języka obcego leży w zakresie praktycznych możliwości każdego ucznia.
Duży nacisk kładzie się na funkcjonalność języka i znajomość kultury danego kraju, czyli wykorzystywanie danej struktury w praktyce, na to co wypada, a co nie i w jakim kontekście.
Metoda komunikatywna oznacza równoległe doskonalenie czterech umiejętności: mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania. Szczególny nacisk kładziony jest jednak na umiejętność swobodnej komunikacji w języku obcym.
Nasi lektorzy uczą jak pokonać nieśmiałość, zapomnieć o lęku przed własną niedoskonałością, jak nie dopuścić, by stał się on barierą i ograniczeniem Twojego dalszego rozwoju. Pomagają przełamać bariery w mówieniu. Bezbłędność wypowiedzi jest oczywiście ważna, lecz nie najważniejsza, aby ją osiągnąć trzeba nabrać wprawy, najważniejsze, by przede wszystkim mówić… mówić… i jeszcze raz mówić… w języku obcym oczywiście…. niezależnie od poziomu zaawansowania. Nie należy przejmować się potknięciami lecz trzeba patrzeć na siebie przez pryzmat tego co udało się nam już osiągnąć.
Gramatyka w trakcie tego kursu jest traktowana jako środek, a nie cel.
Jej tajniki należy wyłożyć, jej zasady należy znać – jednak w British School na tym nie poprzestajemy. Udowadniamy, że język obcy nie jest martwą literą w książce do ćwiczeń gramatycznych – ten język to przyjazne narzędzie radzenia sobie w praktycznych sytuacjach współczesnej rzeczywistości.
Na lekcjach wykorzystujemy doskonałe materiały dydaktyczne oraz nowoczesne technologie: podręczniki znanych wydawnictw, autentyczne materiały prasowe, radiowe, telewizyjne, techniki video, piosenki i oczywiście – możliwości oferowane przez Internet.
Cenną cechą metody komunikatywnej jest jej elastyczność pozwalająca dobrać ćwiczenia i dodatkowe materiały pod kątem oczekiwań kursantów i postawionych celów tak, aby wykorzystać w procesie nauczania indywidualne zdolności każdego ucznia. Tematyka zajęć dobierana jest więc pod kątem zainteresowań grupy.
Najważniejszą osobą na naszych lekcjach jest uczeń, najważniejszym kryterium jego cele i zainteresowania To właśnie potrzeby ucznia wynikające z wieku, charakteru, zainteresowań i celu nauki określają tematykę i charakter zajęć, dobór materiałów, wybór techniki nauczania. W centrum uwagi jest uczeń, a nie metoda, która ma mu służyć swoją elastycznością. Wymaga to większej kompetencji nauczyciela, niż w podejściu tradycyjnym, gdzie nauczyciel cały czas stoi w “świetle jupiterów”, często jednak pozwalając uczniom na bierność. W metodzie komunikatywnej nie ma czasu na nudę i obojętność. Jednym z głównych założeń jest bowiem aktywizowanie uczących się.
Program kursu skorelowany jest z wymaganiami egzaminu TOEIC.
szczegółowe informacje
Metoda bezpośrednia kładzie duży nacisk na praktykę i pracę ustną – słuchanie i mówienie. Około 80% lekcji to praca ustna z lektorem, polegająca na kontrolowanym dialogu, w którym lektor zadaje pytania w oparciu o wprowadzone wcześniej słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne. W ten sposób nowy materiał jest ćwiczony zarówno w praktyce jak i w odpowiednim kontekście.
Najlepszym sposobem nauki języka jest po prostu mówienie nim. Słuchacze biorą aktywny udział w zajęciach, odpowiadając na pytania nauczyciela w pełnej formie tak, aby wydłużyć czas mówienia oraz ćwiczyć jak najwięcej słów i struktur gramatycznych.
Podsumowując, słownictwo jest ważniejsze od gramatyki, a najważniejsze jest mówienie.
Zajęcia językowe metodą bezpośrednią odbywają się prawie wyłącznie w języku obcym.
Instrukcje wydawane są przez nauczyciela w języku obcym. Nauczyciel unika również tłumaczenia na język ucznia. W kolejnych partiach lekcji nowe pytania zawierają aktualnie wprowadzane słowa lub gramatykę, a resztę materiału słuchacz już zna z poprzednich lekcji.
Języka obcego uczymy się podobnie, jak dziecko uczące się swojego pierwszego języka. Słuchacz najpierw słyszy słowa, następnie wypowiada je imitując wymowę nauczyciela, a dopiero potem poznaje pisownię: czyta i pisze.
Aby rozwinąć odpowiednie odruchy językowe, należy mówić szybko i bez zastanawiania się. Dzięki temu wykorzenia się nawyk myślenia po polsku i tłumaczenia na język obcy, który bardzo utrudnia rozumienie ze słuchu i mówienie w naturalnym tempie.
Prawie cała lekcja to praca ustna z lektorem, polegająca na tym, że lektor uczy nowego słownictwa lub zagadnienia gramatycznego, a potem zadaje pytania z użyciem tych słów i gramatyki tak, aby cały nowy materiał był ćwiczony w praktyce i w kontekście.
Uczymy słownictwa codziennego użytku, od początku kursu ze szczególnym uwzględnieniem najczęściej używanych słów z zakresu języka mówionego.
Ćwiczenie pytań i odpowiedzi w małych grupach uczniów jest prawdopodobnie najbardziej rozpowszechnionym sposobem nauki, znanym od setek lat. Intensywna wymiana pytań i odpowiedzi między nauczycielem a uczniem służy wyrobieniu nawyków językowych. Uczeń osiąga automatyzm odpowiedzi dzięki naśladowaniu całych fraz i zdań.
Pytania i odpowiedzi w pierwszych etapach nauki są z góry określone i od tego wzoru nie powinien odbiegać ani nauczyciel, ani słuchacz. Słuchacz ćwiczy dokładnie te słowa i struktury gramatyczne, które są zawarte w pytaniach i odpowiedziach. W kolejnych etapach wprowadza się elementy własnej inwencji i słuchacz tworzy coraz więcej własnych, dowolnych odpowiedzi.
We wszystkich podręcznikach używamy dużej ilości interesujących pytań w naturalnym, współczesnym języku. Dzięki temu słuchacze mogą lepiej zapamiętać nowe słownictwo, a także używają go w większej liczbie kontekstów (różne zastosowania, struktury gramatyczne, kolokacje). To sprawia, że potrafią bardziej kreatywnie używać języka obcego zamiast zapamiętywać mechanicznie pojedyncze zdania.
Nauczyciel kładzie duży nacisk na poprawność wypowiedzi pod względem wymowy, słownictwa i gramatyki, co utrwala prawidłowe nawyki językowe u słuchaczy, a także motywuje ich do dbania o formułowanie bezbłędnych zdań.
Ważne jest wypowiadanie się już od samego początku w sposób samodzielny, nawet jeśli może to oznaczać popełnianie błędów. Oczywiście błędy powinny być od razu poprawiane przez nauczyciela w przyjazny sposób, aby słuchacz uczył się powtarzając poprawną formę.
Znajomość zasad gramatycznych pojawia się z biegiem czasu: potrzebne zagadnienia gramatyczne poznajemy podczas lekcji, ćwicząc je od razu w praktyce w zdaniach, natomiast co jakiś czas robione są lekcje gramatyczne, poświęcone w całości utrwaleniu i wyjaśnieniu gramatyki.
Nauka języka jest szybsza i znacznie bardziej efektywna za sprawą regularnych powtórek materiału. W metodzie bezpośredniej przeznacza się dużą część zajęć na ściśle zorganizowane powtarzanie materiału, dzięki czemu słuchacze zapamiętują szybko i na długo duże ilości nowego słownictwa i gramatyki.
Zaplanowany system powtórek sprawia, że uczeń ma kilkukrotny kontakt z każdą partią materiału – poczynając od powtórki na początku każdej lekcji, poprzez czytania i lekcje gramatyczne, aż do powtórzenia większej całości przed egzaminem.
Tajemnicą sukcesu w uczeniu się języka obcego są powtórki materiału. Nauka języka polega głównie na wykształceniu szybkich odruchów, podobnie jak pisanie na maszynie, albo gra na fortepianie – a takie odruchy można wykształcić jedynie przez częste powtórki.
Nasi Konsultanci pozostają do Twojej dyspozycji również na czacie online. Aby rozpocząć rozmowę, wystarczy kliknąć na przycisk „Rozpocznij czat”.
Okno czatu otworzy się automatycznie, gdy nasz konsultant będzie dostępny.
Copyright © 2017 CENTRUM JĘZYKOWE z siedzibą w Tarnobrzegu, ul. Stanisława Wyspiańskiego 5. Wszystkie prawa zastrzeżone. Created by DotDotDot - Studio